5.8.12

4η Αυγούστου 1936. Γ` Ελληνικός πολιτισμός.Φωτογραφίες ΙΙΙ

Εστιαζοντας σε σημεία της διαδρομής της φωτογράφου Nelly's Έλλη Σουγιουλτζόγλου-Σεραϊδάρη.
Η Nelly's την δεκαετια του 1930 συνεργαζεται με το κρατος, στην αρχη με τον ΕΟΤ και οταν  ο ΕΟΤ καταργήθηκε με το άρθρο 2 παρ. 2 του Α.Ν. 45/1936 (ΦΕΚ 379/Α συνεχισε ως επίσημη φωτογράφος του νεοσυσταθέντος Υφυπουργείου Τύπου και Τουρισμού. Παράλληλα φωτογραφίζει το βασιλικό ζεύγος καθως και διαφορα μελη της οικογενειας.
Η Nelly's αναφερει: «Εγώ ποτέ δεν χρωματίστηκα πολιτικά. Εμείς στη Μικρά Ασία από μικροί μάθαμε όλοι ν' αγαπάμε τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Μόνον αυτόν ξέραμε κι αυτόν πιστεύαμε. Οσα χρόνια είμαι στην Ελλάδα δεν ανακατεύτηκα ποτέ μου στα πολιτικά, έβρισκα ότι δεν ήταν δουλειά μου. Ούτε και τώρα είμαι με το μέρος κανενός».
Φωτογραφίες της δημοσιεύονται στα πρώτα τριμηνιαία κρατικά τουριστικά έντυπα του Υφυπουργείου Τύπου και Τουρισμού του καθεστώτος Μεταξά. Αρκετά απο αυτά αναπαράγονται και στην εβδομαδιαία περιοδική έκδοση Η Νεολαία που είναι επίσημο όργανο της ΕΟΝ.

φωτογράφος NELLY παραλληλισμοί


Οταν η γερμανίδα σκηνοθέτης του Ναζιστικού καθεστώτος Λεννι Ριφενσταλ ήρθε στην Ελλάδα για γυρίσματα στην αρχαία Ολυμπία για την ομώνυμη ταινία της (και για την τελετή της φλόγας)  η Nelly's ηταν ο συνεργάτης της.  Η Nelly fωτογράφισε  τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Βερολίνο το 1936,  παρακολουθώντας κατόπιν μαθήματα στο φωτογραφικό στούντιο του Dr. Johanes Herzog στη Γερμανία. Φωτογράφισε επίσης τους Αθλητικούς Αγώνες και την αντίστοιχη φιέστα που διοργάνωσε το Μεταξικό καθεστώς στο Παναθηναϊκο Σταδιο το 1938/9. Φωτογραφίες με αθλητές δημοσιεύσε αντίστοιχα και στο περιοδικό της ΕΟΝ .Φωτογραφίες της χρησιμοποιήθηκαν και στο αντίστοιχο επετειακό φωτογραφικό Λεύκωμα της 4ης Αυγούστου 1938-1939.

φωτογράφος NELLY παραλληλισμοί


φωτογράφος NELLY παραλληλισμοί

 Η φωτογραφική της προσπάθεια να αποδείξει διαμέσου πορτραίτων (αυστηρά επιλεκτικών) την  φυλετική συνέχεια των αρχαίων Ελλήνων με την πραγματικότητα είναι μοναδική στην Ελλάδα. Η φωτογραφικη αυτη σειρά ειχε τον τιτλο "Παραλληλισμοί" και σύγκρινε βοσκούς και χωριατοπούλες με κούρους και κόρες.  Στις μέρες μας υπάρχουν θαυμαστές αυτού του έργου που χρησιμοποιούν τις φωτογραφίες της σαν επιστημονικές αποδείξεις της γενεολογικής συνέχειας των Ελλήνων. Οι επιρροές της  ήταν από την αντίστοιχη προσπάθεια προπαγάνδας του εθνικοσοσιαλιστικού κομμάτος στην Γερμανία περί της Αριας φυλής και εναντίον των Εβραίων ετσι ώστε να δικαιολογηθούν οι απάνθρωπες διώξεις τους.
Το 1939 ο επικεφαλής του υφυπουργείου Τύπου και Τουρισμού, Θ. Νικολούδης της αναθέτει  να διακοσμήσει το Ελληνικό Περίπτερο  στην Παγκόσμια Έκθεση στη Νέα Υόρκη με φωτογραφικές συνθέσεις/ΚΟΛΛΑΖ. Ηταν  μια απο τις μεγαλύτερες προσπαθείες προπαγάνδας του Μεταξικολυ καθεστώτος στο εξωτερικό για την προώθηση  του Γ` Ελληνικού Πολιτισμού.
 
φωτογράφος NELLY συνθεση κολλαζ

 



Στην Παγκόσμια Εκθεση της Ν. Υόρκης οπου βρισκόταν ως υπεύθυνη στο ελληνικό περίπτερο (Αυγουστος 1939) ξεσπά πόλεμος στην Ευρωπη οπότε αποφάσισε μαζί με τον άνδρα της Αγγελο Σεραιδάρη, να μην γυρίσουν πίσω και να εγκαταστάθουν στην Αμερική οπου και παρέμειναν για 27 περίπου χρόνια..
Δηλώνει σε συνεντευξη της "[...] Έφυγα για την Αμερική, στην Παγκόσμια έκθεση της Νέας Υόρκης, γιατί ήθελα να δω το ελληνικό περίπτερο, για το οποίο είχα κάνει πολλές φωτογραφίες. Σε δέκα μέρες, κι ενώ  είμαστε στην Αμερική, κηρύχτηκε ο πόλεμος και δεν ξαναγύρισα.[...]"









Οι φωτογραφίες της με τα πορτρταίτα και τα αντίστοιχα αρχαία αγάγλματα δημοσιεύονται στο περιοδικό Life το 1947.























Το φωτογραφικο ατελιέ της συνεχίζει να λειτουργεί στη οδο Ερμού από τους υπαλλήλους της.Οπως αναφερει προς το τέλος του 1949 ο αντρας της ήρθε προσωρινά στην Ελλαδα για κάποιες υποθεσεις και γιά το φωτογραφειο. (Μια δεκαετια μετα που η Ελλαδα ειχε ποτισει τα βραχια και τις πετρες της με αιμα.)  Το φωτογραφειο της στην οδο Ερμού σύμφωνα με τα άρχεια της ΕΚΦΑ(Ενωση Καλλιτεχνων Φωτογραφων Αθηνας) κλείνει οριστικά το 1959. Επέστρεψε στην Ελλαδα με τον συζυγο της το 1967.

 

δείγμα αντίστοιχου
φωτογραφικού κολλάζ
της ναζιστικής προπαγάνδας









απο το γερμανικο εντυπο του Γ` Ραιχ
 "Ντερ Στιρμε"   
αντιεβραϊκη αφισετα προπαγανδας
 για τους εβραιους της Πολωνίας 


ΜΙΚΡΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ ΚΑΙ ΑΦΙΣΣΩΝ ΤΟΥ ΝΑΖΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ 
(απο την σελιδα http://www.apologitis.com/gr/ancient/nazi_pagan.htm)











Λένι Ρίφενσταλ






















http://camerastyloonline.wordpress.com/2012/07/31/leni-riefenstahl-olympia-1-kai-2-kinfiki-lesxi-kentrou-athinas-2-kai-4-8-2012/ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ- Ολυμπιακοί Αγώνες 1936 (OLYMPIA, 1938) της Λένι Ρίφενσταλ
http://whitewomenfront.blogspot.gr/2012/02/blog-post_21.html
Η ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΑΣ
http://www.apologitis.com/gr/ancient/ellinas.htm

http://www.apologitis.com/gr/ancient/nazi_pagan.htm

ερευνα υλικου-αρθρο / φωτογραφιζοντας
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: